
Igen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Igen tisztelt Schmidt Mária professzor asszony, kedves Mária! A kormány tisztelt képviselői! Igen tisztelt Kavecsánszki Ádám!
Nagyon nagy megtiszteltetés számomra, hogy ma este beszélhetek, szólhatok Önökhöz, mint ahogy mindannyian tudják Budapest az önök csodálatos fővárosa, az önök csodálatos országa már a szívemhez nőtt, mert különben nem lennék ilyen gyakran itt.
Köszönöm szépen, hogy meghívtak!
A mai előadásomban nem egy klasszikus politikai beszédről lesz szó, hanem szeretném önöknek besorolni, hogy hogyan látom, hogyan látjuk helyünket a mai Németországban, és szeretnék Önöknek egy képet adni arról, hogy milyen víziója van Németországnak, Németországnak a helyéről Európában és mi az alternatíva számunkra ezzel kapcsolatban?
Nagyon nagy megtiszteltetés számomra, hogy beszélhetek Önökhöz a németországi legerősebb ellenzéki párt elnökeként, társelnökeként. Az elmúlt hetek felmérése szerint mi lettünk a legerősebb politikai erő Németországban. Ez engem nagy büszkeséggel tölt el. 2017-ben kancellárjelöltként indultam, és akkor 5,5%-nál tartottunk, én úgymond mindent végigcsináltam, nyolc éve vagyok ugye frakcióvezetője a pártnak, és három választáson vettem részt, és tíz éve vagyok az AfD elnökségi tagja.
Németül azt szoktuk mondani, hogy minden egyes csavart ismerek a pártunkban, minden egyes szösszenetet, és így ennek értelmében szeretnék Önöknek képet adni a mi víziónkról. Az AfD a következő években ezért kormányt fog alakítani Németországban, kormánypárt lesz. Ezt kimondani egy működő demokráciában magától értetődő.
A békés hatalomcsere a választások után alapelve a demokráciának, hiszen a demokráciában mindig a polgárok többsége és a választók többsége határozza meg. Sajnos arról kell beszámolnom ma este, hogy Németország ebből a szempontból már nem egy normális demokrácia. A politikai baloldal, a Szociáldemokrata Párt, a Zöldek és a kommunista NDK pártja, amelynek neve NSZEP (SED) volt és ma Linkének, baloldalnak nevezi magát, a németek kisebbségét alkotják, viszont mégis ők határozzák meg a politikát. Hozzáláncolják magukat egy hatalomhoz, belekapaszkodnak egy társadalmi hatalomba, amely nem jár nekik. Ehhez a kancellár pártját, a volt kereszténydemokratikus pártot, a CDU/CSU-t túszul ejtették, és arra kényszerítik őket, hogy a saját választóik akaratával szemben politizáljanak, és ez egy zöld, baloldali, woke politika.
A szerszám, amivel a dominanciájukat kikényszerítik, az az úgynevezett tűzfal. Ez a dogma azt a politikai pozíciót, amelyet sok polgár oszt, a szélsőjobboldaliság és alkotmányellenesség gyanújába keveri. Ilyen pozíció: a kontrollálatlan, tömeges migráció ellenzése, amelynek velejárója az antiszemitizmus, az iszlamizmus és a bűnözés importálása. Ilyen pozíció: szkepticizmus az EU-bürokrácia paternalizmusával és a közös EURO fizetőeszközünkkel szemben.
Ez a pozíció elutasítja a klímavédelmi ideológiát, kiáll a nemzeti szuverenitás és érdekek védelméért, valamint a kiegyezésért Oroszországgal és az ukrán háború eszkalációja ellenében. Ennek a következménye, hogy az együttműködés, koalíció egy olyan párttal, amely ezeket a legitim álláspontokat képviseli, tabu alatt van. A régi pártok és médiumok nyomása alatt a CDU/CSU meghajol és baloldali politikát folytatnak baloldali kormánypartnerekkel ahelyett, hogy teljesítenék a választási ígéreteiket, amelyek többet a megnevezett pozíciók közül tartalmaztak és amelyekért őket megválasztották. Ez a tűzfal, ez nem demokratikus. Az USA alelnöke év elején a müncheni biztonsági konferencián világosan fogalmazott: egy demokráciában nincsen tűzfal.
Németországban és sok európai országban a választásokon manifesztált akarata a polgároknak a demokráciában veszélyben van.
A polgárok akaratának, a figyelembe nem vétele eredményeként Németország gazdasági és társadalmi hanyatlása még inkább felgyorsult a kormányváltás után.
A tömeges migráció megoldatlan problémája a bűncselekmények számát robbanásszerűen növeli. Az utcáink és tereink nem biztonságosak és elhanyagolttá válnak. A magas német szociális juttatások és a nagyvonalú tartózkodási szabályok óriási vonzerőt jelentenek az Európába irányuló illegális migráció számára, és ez Angela Merkelnek volt a szörnyű tette.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Ezen kell sürgősen változtatnunk, már csak szolidaritásból is olyan országokkal mint Magyarország, ahol a jogot és a törvényt komolyan veszik, és minden európai ember érdekében fellépnek az illegális migráció ellen.
A német államháztartás romokban hever, mert a kormány rekordösszegű, akár egy billió eurós adósságot halmoz fel. Ez egyébként a francia helyzethez hasonló, ami most Németországban is fennáll. A német ipar haldoklik vagy menekül a klímaideológia, a belső égésű motorok betiltása, a magas energiaárak és a bürokratikus korlátozások nyomása alatt. Évek óta havonta több tízezer ipari munkahely szűnik meg, havonta több tízezer. A 2025-ös évre vonatkozó előrejelzés szerint 22 000 vállalat fog csődbe menni Németországban, ami átlagosan napi 60 vállalatot jelent. Ennyire drámai a helyzet. Nincs pénz a saját polgárok számára. Az emberek a saját bőrükön érzik az elszegényedést, a közterületek elhanyagoltságát és a gazdasági hanyatlást. Változást akarnak, és reményüket belénk vetik. Senki sem tudja tartósan figyelmen kívül hagyni vagy elsöpörni a választók, a demokratikus szuverén akaratát.
Készen állunk arra, hogy kormányzati felelősséget vállaljunk, és ezért is indultunk el. És a tények ereje – erről teljesen meg vagyok győződve – megtöri a baloldali hegemóniát a társadalomban, és ledönti a tűzfalat.
Ez a pillanat gyorsan közeledik. A CDU egyes részeiben is megkezdődött a gondolkodásmód megváltozása. Szász-Anhaltban (Sachsen-Anhaltban), Kelet-Németországban, ahol jövőre választások lesznek, pártunk már 40%-os támogatottságot élvez. Az AfD soraiból származó első tartományi miniszterelnök tehát már karnyújtásnyira van, és ennek nagyon örülök.
Egyre nagyobb számú német számára ez egy nagy remény, hogy Németországban, Európában jobbra fordulnak a dolgok.
Egyre több német számára ez nagy reményt jelent, hogy Németországban és Európában valami jobbá válik. Vessünk tehát egy pillantást a jövőre. Hogyan nézne ki egy olyan Németország, amelyben az Alternatív Németországért párt kormánypártként megvalósíthatná politikai elképzeléseit? Ez egy olyan Németország lenne, amelynek határait biztosítják, és amely határellenőrzéssel hatékonyan gátat szab az illegális bevándorlásnak és a határokon átnyúló bűnözésnek, és csak azokat engedi be az országba, akiknek törvényes joguk van a tartózkodásra. Egy olyan ország, amelynek modernizált menekültügyi joga már nem nyitja meg az ajtót az illegális bevándorlás előtt, hanem a saját ország befogadóképességéhez igazodik, és csak azoknak biztosít menedéket, akik valóban politikai üldözésnek vannak kitéve. Ez a Németország alapjaiban megreformált tartózkodási és honosítási joggal rendelkezne, amely mindenki számára nyitott lenne, aki azonosul a német nemzetállammal, annak kultúrájával és jogrendjével, és pozitív hozzájárulást kíván tenni ahhoz.
Ez a tartózkodási és honosítási jog azonban következetesen elutasítaná a notórius bűnözőket, a vallási szélsőségeseket és mindazokat, akik csak ki akarnák használni a befogadókészségét. Ebben a Németországban a törvény tisztelete és a törvény előtti egyenlőség ismét feltétlen érvényességet nyerne. A különleges jogok és kiváltságok bizonyos világnézetek és etnokulturális csoportok számára a múlté lennének. Ez egy olyan ország lenne, ahol a polgárok szabadsága nem csak üres szólam, hanem jogi és értékrendünk középpontjában állna. Egy olyan ország, ahol az alapjogok az egyén védelmi jogai az állami túlkapásokkal szemben, és a hatalmasságok nem tévesztik össze őket olyan kegyelmi aktusokkal, amelyeket tetszés szerint alkalmazhatnak és visszavonhatnak, miután pánikkal és félelemmel nyomást gyakoroltak az emberekre. Ebben az országban a bíróságok legfontosabb feladata az lenne, hogy megvesztegethetetlenül ítélkezzenek, személyre vagy politikai meggyőződésre való tekintet nélkül. A legfelsőbb bírói tisztségek betöltése nem lenne a pártok befolyása alatt. Az ügyészségek pedig függetlenek lennének az igazságügyi miniszterek utasításaitól. Németországban ugyanis ez nem így van. A harmadik hatalomként a bíróságnak a végrehajtó hatalmat ellenőriznie kell, nem pedig megerősítenie. Ez a hatalmi ágak szétválasztása. Alexis de Tocqueville-t is láttuk a felsorolásban. Ez pontosan a klasszikus liberalizmus szelleme, fékek és ellensúlyok, a hatalmi ágak horizontális és vertikális szétválasztása. És ezek a fékek és ellensúlyok mind Németországban, mind az Európai Unióban maximálisan zavartak. Nem léteznek, és sürgős reformra szorulnak. A nép, az állampolgárok összessége a szuverén, ez az alapelv. A szuverénnek nem csak a parlamenti választásokon kellene szavaznia, hanem népszavazásokon és referendumokon is közvetlenül szavaznia kellene a központi kérdésekről. Ezért áll ki az Alternatíva Németországért. Több demokráciát akarunk. Több demokratikus részvételt akarunk az országunkban élő emberek számára.
Ebben az országban, ha mi lennénk a kormánypárt, sokszínű médiakörnyezet lenne, anélkül, hogy a kötelezően fizetendő díjakból finanszírozott közmédia torzítaná a versenyt, amely már régóta elvesztette újságírói függetlenségét a politikai függőségek és az ideológiai missziós őrület miatt. Ebben az országban az adókat takarékosan szednék be és költenék el. Egy jó kormány tiszteletben tartja azt, amit a polgárok kemény munkával megkerestek, és abból nem követel többet, mint amennyi a kevés alapvető feladatának ellátásához feltétlenül szükséges. Tiszteletben tartja a polgárok tulajdonát, és nem nyúl hozzá vagyon-, öröklési vagy egyéb adókkal és illetékekkel. Egy jól kormányzott állam nem uralkodik és nem irányítja polgárait. Nem osztja szét a pénzüket a világ minden tájára sem ideológiai lobbicsoportoknak és kedvezményezetteknek, hogy neofeudális módszerekkel vásároljon magának támogatást. Annyi nettó jövedelmet hagy a bruttó jövedelemből az adófizető zsebében, hogy az gondoskodhasson magáról, családjáról és jövőjéről. Nem avatkozik bele magánéletének tervezésébe, sem gyermekei nevelésébe. És nem meri ideológiailag indoktrinálni a lakosságot a gyermektől az öregekig. A jó kormány tudja, hogy a polgári középosztály és a vállalkozói kis- és középvállalkozások jelentik a jólét és a prosperitás gerincét az országban. Tiszteletben tartja a vállalkozói szabadságot, és csak arról gondoskodik, hogy az állam alapvető feladatai teljesüljenek. Egy állam alapvető feladatai a következők: belső és külső biztonság, jogállamiság és működő infrastruktúra, teljesítményorientált és ideológiától mentes oktatás, valamint szociális szolgáltatások azok számára, akik nem tudnak magukon segíteni, így az ellátásuk biztosítva lesz. Ezek egy államnak az alapvető feladatai.
Egy működőképes Németországnak saját, erős valutája lenne, amely biztosítaná, hogy a polgárok által megtermelt nemzeti vagyon az országban maradjon és megőrizze értékét. Saját, független központi bankja lenne, amely nem engedné, hogy a politika az infláció révén, a leginkább antiszociális vagyonadó formájában, alattomosan és hidegvérrel megfossza a polgárokat vagyonuktól. Egy felelősségteljes kormány ezért soha nem gondolkodna azon, hogy egy olyan monetáris unióban maradjon, amely más kormányoknak lehetővé teszi, hogy adósságokat halmozzanak fel a saját adófizetőik rovására, és a polgároknak ezt folyamatos pénzértékvesztéssel fizessék meg. Nincs virágzó gazdaság működőképes, biztonságos és olcsó energiaellátás nélkül. Az energiaárak robbanásszerű emelkedése a magas inflációval együtt a nemzeti vagyon elszivárgását és a vásárlóerő csökkenése miatti jólétcsökkenést jelenti. És ez, ahogy ma is, még soha nem fordult elő a Német Szövetségi Köztársaságban.
Ahelyett, hogy tovább rombolná tájait drága szélturbinákkal és napenergia-tükrökkel, amelyek sötétben és szélcsendben nem termelnek áramot, egy ésszerű kormány ezért leállítaná az energetikai átállást, megkezdené a visszatérést az atomenergiához, olajat és földgázt vásárolna ott, ahol azok olcsón beszerezhetők, tehát Oroszországban is, és véget vetne a romboló szankciós politikának, amely elsősorban a saját országának árt.
Magától értetődik, hogy egy önbecsüléssel rendelkező kormány soha nem fogadná el, hogy más hatalmak felrobbantsák, megsemmisítsék létfontosságú energiaellátási vonalait, és évekig még csak meg sem próbálnák kivizsgálni az ügyet. Egy jól kormányzott Németországnak lenne egy működőképes hadserege, amelyet szövetségesei és ellenfelei is komolyan vennének, és olyan külpolitikája, amely a kiegyensúlyozottságra és a jó gazdasági és politikai kapcsolatokra törekszik minden szomszédjával és nagyhatalommal.
Olyan külpolitikája lenne, amely mindig szem előtt tartja saját országának érdekeit, és azokat ésszerűen és ügyesen képviseli, és nem teszi magát a világ nevetségessé váló, világidegen tanítómesterséggel és morális-politikai nagyravágyással. Olyan diplomáciát folytatna, amely nem hagyja magát hangulatok és ideológiák által háborús konfliktusokba belerángatni, hanem őszinte közvetítőként lép fel az európai béke érdekében, és minden szomszédjával egyenrangúként bánik.
Németország reformja és megújulása csak akkor lehet sikeres, ha mindezeket az intézkedéseket és terveket egy átfogó vezérelv támasztja alá. Nem az egyes sérelmek késztetnek minket politikai cselekvésre. Ami inspirál minket, az a Németországról alkotott víziónk, a közös Európáról alkotott víziónk. E vízió alapja és kiindulópontja a nemzet.
A nemzet nem tegnapi keletű. A 21. században is az állampolitika alapja. A nemzet, mint politikailag szervezett nép, a demokrácia előfeltétele.
Keretét a nemzetállam adja, amelyben a nemzet megalakul, és más nemzetekkel való kapcsolataiban önrendelkezését igyekszik megvalósítani. Ez az elv változatlanul érvényes, még és éppen a nemzetközi együttműködés korában is. A nemzetállamok szövetségeket kötnek, nem azért, hogy feladják önmagukat, hanem azért, hogy saját létfontosságú érdekeiket jobban érvényesíthessék. Ahhoz, hogy stabil és cselekvőképes legyen, egy nemzetnek meg kell győződnie identitásáról. Az identitásnak egyértelműnek kell lennie. A nemzeti identitáshoz számos tényező tartozik: a közös történelem, a kulturális örökség, a szokások és hagyományok, a szellemi és politikai hagyományok, az erények és sajátosságok. Egy nemzet, amely fennmaradni akar a világban és nyitott akar lenni másokkal való találkozásra, el kell fogadnia a történelmét. A német történelemnek vannak sötét és fényes fejezetei. A pozitív oldalakból kell inspirációt merítenünk, anélkül, hogy elnyomnánk a szörnyűségeket.
A pozitív hagyományok közé, amelyek ma is mondanivalóval bírnak számunkra, és amelyekre nagyon büszkék lehetünk, tartozik a több mint 200 éves története a szabadságmozgalomnak Németországban. Ide tartozik az 1817-es wartburgi ünnepség, valamint az 1848-as polgári forradalom. Az első szabadon választott német parlament a frankfurti Paulskirche-ben és az első szabad német alkotmány. Az emlékek erről a büszke szabadságharc évéről különleges módon kötik össze mindkét nemzetünket.
Szabadságtörténetünkhöz tartozik a 17. júnói népi felkelés is, telefonon mindig Juno és Juli néven emlegetjük, hogy megkülönböztessük őket. 1953. június 17., valamint a békés forradalom és a fal leomlása 1989-ben. Hazafiként nem felejtettük el, milyen nagy szerepet játszott a nagyszerű magyar nemzet a kommunista diktatúra végében. És ezért szeretnék köszönetet mondani Önöknek!
Amikor a bátor magyar nép 1956-ban a szabadságáért harcolt az elnyomók túlerővel szemben, a keleti és nyugati németek akkoriban megosztott országunkban velük együtt reménykedtek és éreztek.
Az ilyen emlékezetes mérföldkövek képesek összetartani egy nemzetet. És éppen ezek a hagyományok azok, amelyekre a szabadságszerető nemzetek alapozhatják együttműködésüket a hazák Európájában. A szabadság iránti vágy ugyanúgy része nemzeti identitásunknak, mint a jogállamiság tiszteletben tartása. Az a tudat, hogy senki sem áll a törvények felett, sem az egyszerű polgár, sem a tisztviselő, sem a miniszter, a kormányfők és az államfők, ez egyébként Poroszország történelmi örökségéhez tartozik, amelyet baloldali és zöld politikusaink legszívesebben törölnének a történelmi emlékezetből, és sejthető is, miért.
Szabadságjogi, demokratikus és jogállami hagyományaink képezik az alapját egy olyan Német Köztársaságnak, amely a 21. században is magabiztosan létezhet. Egy köztársaságnak, amely legyőzi nemzeti neurózisait, és amelynek polgárait a történelmükről való reális és teljes tudatosság köti össze. Öntudatos polgárok, akik nem hagyják magukat akaratlanul kormányozni, hanem élnek szabadságukkal, hogy maguk döntsenek sorsukról, és bízhatnak abban, hogy minden állami intézmény és képviselő a jog feltétlen uralma alatt áll. Meggyőződésünk, hogy a szuverén nemzetállam a demokrácia, a szabadság és az önrendelkezés alapja. Tudjuk, hogy a felelősségteljes politikusok a polgárok szolgái, nem pedig kormányzói, és hogy legfőbb feladatuk a nemzeti érdekek biztos képviselete. Ezért kiállunk egy olyan Németország mellett, amely a szabadság tiszteletén, a jog feltétlen tiszteletben tartásán, a törvény előtti egyenlőségen és ezen értékek védelmének egységén alapul. Ezt a Németországot nem izoláltan látjuk Európában, hanem egy olyan Európa részeként, amely a nemzetek Európája, a szabad népek és szuverén demokratikus nemzetállamok egyenjogú szövetsége, amelyek békésen versengenek egymással és együttműködnek ott, ahol közös érdekeik érintkeznek. Ez az a nagy vízió, amelyen Önökkel együtt szeretnénk dolgozni. Meg kell reformálnunk az EU-t és vissza kell vezetnünk annak értelmes magjához. Az EU ilyen szellemű reformjától azt várjuk, hogy a szabadság, a biztonság, a jólét és a béke újra növekedjen és középpontba kerüljön Európában. E vízió megvalósításában mindig számíthatnak ránk, mint partnerre.
Kifejezetten szeretnék köszönetet mondani Orbán Viktor miniszterelnök úrnak, hogy ő sem tágít a béke és a megegyezés érdekében tett erőfeszítéseitől. Ha hamarosan Donald Trump amerikai elnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök találkoznak a fővárosukban, az a legjobb bizonyíték arra, hogy országuk és kormányuk a helyes utat járja.
Es nincs jobb hely a világon Budapestnél, hogy megvitassuk, hogyan lehet békét teremteni Európában, és hogyan lehet megakadályozni és leküzdeni kontinensünk újbóli megosztottságát. A legnagyobb fenyegetés Európa gazdaságára, biztonságára és polgári jogaira nem kívülről, hanem Brüsszelből érkezik. Külügyminiszterük nemrégiben ezt nagyon helyesen fogalmazta meg. Jelenlegi formájában – és ezt be kell látnunk – az Európai Unió többet árt nekünk, mint amennyit használ. Az EU nem Európa. Vissza kell hódítanunk Európát az autoriter és baloldali elitektől, akik zsákmányul ejtették. Ezt világosan és egyértelműen kell kimondanom.
Mert Európa nem egy elszigetelt, bürokratikus és saját hatalmával megszállott nomenklatúráé. Európa polgárainak és nemzetállamainak tartozik, ahol szabadon és demokratikusan kifejezhetik politikai akaratukat. Európa szíve nem Brüsszelben dobog.
Budapesten, Berlinben, Prágában, Varsóban, Rómában, Párizsban, Madridban, Lisszabonban és minden más európai fővárosban ver.
Európa alapja – az újonnan megválasztott cseh elnök, Andrej Babiš szavaival élve – a nemzetek önrendelkezési joga. A családok joga, hogy gyermekeiket állami ideológiai beavatkozás nélkül neveljék fel. Minden polgár joga, hogy szabadon kifejezhesse véleményét, imádkozzon és önállóan élje életét, anélkül, hogy attól kellene tartania, hogy rossz véleményéért büntetésben részesül.
Európában fordult a szél. Megkezdődött a Patrióták korszaka. Magyarország évek óta a szabadság és a szuverenitás fáklyája, és számunkra nagy példakép. Azóta sok más ország is csatlakozott hozzá, és ma este itt megmondom és megígérem önöknek, hogy Németország is követni fogja őket.
Kedves Barátaim! Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Építsünk tehát együtt egy új európai alapot. Szeretném megköszönni a meghívást.
Nagyon köszönöm.
Köszönöm szépen.